Какво е лого?
Лого е символ, съставен от текст и/или изображение, което идентифицира дадена марка. Но може да бъде и много повече! То е крайъгълният камък на вашия бранд. Доброто лого показва какво представлява дадена компания и прави марката разпознаваема. Дизайнът на логото е свързан със създаването на перфектната визуализация на бранда.
Функция на логото
Логото не само изглежда добре, то изпълнява много функции.
- Прави бранда и компанията разпознаваеми, въздейства визуално. С две думи: създава асоциации на бизнеса ви в съзнанието на клиентите. Вижте логата на Nike, Puma, McDonalds… Въпреки че не съдържат името на марката, те веднага биват разпознавани.
- Дава важна информация за вашия бизнес/марка. Може да покаже индустрията, в която работите, услугите които предоставяте, или чрез определен цвят да покаже, че сте еко ангажирани. Ето, например, логото на „Мирела“ ясно сочи заетостта на фирмата в имотите. Това на „В света на Бирата“ показва, че продават бира от цял свят, а логото на Wok to Walk казва, че приготвят готвена на уок храна за из път.
- И може би най-важното – отличава ви от конкуренцията. Преди да изберете свое лого, вероятно ще трябва да проучите конкуренцията, за да знаете как да се позиционирате. Ето, например, логото на Cactus Dental представя уникално за местоположението на фирмата растение и използва вида му, като го представя като четки за зъби.
Елементи на логото
След като вече изяснихме функциите на логото, е време да разгледаме неговите елементи. Въпреки че няма точна типизация на елементите, можем да разграничим 5 основни.
- Типография – може да съдържа монограма, абревиатура или пълно наименование на бизнеса.
- Изображения – типографията може да е придружена от символи или икони, абстрактни геометрични елементи, mascot (талисман), декорации и др.
- Цветове – след формата на логото идва цветът. Едно лого може да е монохромно (черно-бяло), едноцветно или многоцветно. Многоцветните лога се състоят от палитри, които от своя стана биват аналогични – цветове от една гама, или допълващи се – цветове с отдалечен или противоположен нюанс. Повече за цветовете на логата можете да прочетете в отделна статия.
- Статични или динамични елементи. Статичното лого изглежда по един и същи начин навсякъде. Динамичните елементи на логото могат да са размествани, включвани и изключвани в зависимост от контекста, в който се използват.
И последно: лого и брандиране са различни неща, които много често са смятани за едно и също. Логото е част от вашия бранд, а не самата марка. То се ползва при изграждането на визията на марката и я прави запомняща се и разпознаваема.